Selamat… ka aku ni…






Aku pnh dngar org kata selagi kita bernafas kt dunia ni kita blh mkn selagi blh… tp da org bangkang kita pantang dari segi pemakanan.. konon nya tok kesihatan… tp kurng bersetuju.. klw blh aku nk mkn selagi aku x sht smpai x leh mkn pa2 dh… mcm bpk mmb aku.. skng sakit.. x blh mkn mcm.. rugi nya… kn pantang.. kn mkn nasik ng ikn ja… ayam x blh mkn.. perhh… dia dh hilang sikit nikmat…

Aku dulu pnh sakit.. terpaksa pantang dlm pemakanan… hnya mkn nasik ayaq ja… time 2 aku rasa nikmat aku sebgai manusia dh hlng.. tp dngan izin Allah aku sht.. start dari 2 aku dh x kisah.aku akn mkn selagi hayat dikandng bdn... asa nk mkn sesuatu aku mst dpt kn.. x dak nk tanggh… semua mknn aku yg halal aku nk try… nnt klw dh sakit.. x dpt la rasa nikmat dunia.. cm bpk kwn aku… kecian kn2.. kita doa kn la dia cpt sembuh dr pnyakit 2..

Aku da sorg mmb ni.. dia pantang mkn kacang.. sbb nya nk jaga muka… aku x ksh pn.. jnji rock… blasah ja.. mknn yg bermnyk dia x mkn gk… huh.. rugi 2.. klw time raya nasik empit kn ng kuah kacang perhh sdp beb.. cayaq ayaq liuq.. hahahaha.. satey pn sdp gk cicah ng kuah kcng.. rugi nya kwn aku 2… so jgn la jd cm kwn aku.. ..
Oleh itu, aku saran kpd kwn2 aku.. mkn la selagi leh… jgn ikut sgt… pntng… jnj halal lol… jgn belasah mknn yg hram.. 2 lu tanggung sndr la…


2 comments:

akuhajar said...

aku terasa nk makan ikan bakau la kadiaq. ble nk blanje!!

En.Shahir said...

to hajau:
aku x brp load sgt nk blnja hg ikan bakau... soh la org len yg blnja hg..